شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۰۰:۰۶

وزیر نفت گفت:
افزایش تولید گاز کشور تا ٧٠ میلیون مترمکعب
ایران دریلینگ: بیژن زنگنه با حضور در جلسه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران گفت: اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش‌های خانگی و صنعتی، از اولویت‌های وزارت نفت برای استفاده بهینه از این ثروت خدادای است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، وی ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل، کارکنان و مدیران صنعت گاز به واسطه فعالیت‌های خوبی که تاکنون انجام شده، بویژه عبور از بحران زمستان سال گذشته، افزود: بهینه‌سازی تجهیزات گازسوز، موتورخانه‌ها، نیروگاه‌ها و همه بخش‌هایی که از انرژی گاز استفاده می‌کنند بسیاری حیاتی است. وزیر نفت، رشد مصرف گاز در بخش‌های خانگی را حدود ١٠ درصد عنوان و این مساله را یکی از چالش‌های اصلی در بخش مصرف دانست که باید با برنامه‌ریزی دقیق اصلاح شود.

وی تاکید کرد: باید مصارف گاز در بخش‌های خانگی را بدون آن که مشکلی برای رفاه مردم ایجاد شود، استانداردسازی و فرهنگ استفاده بهینه از انرژی در کشور را جایگزین فرهنگ کنونی کنیم. زنگنه با اشاره به این که اصلاح موتورخانه‌ها، لوازم و تجهیزات گازسوز و استانداردسازی در بخش‌های نیروگاهی فعالیت‌های مهمی است که باید به آنها پرداخته شود، تصریح کرد: در این بخش نقش مردم بسیار اساسی و حائز اهمیت است، چراکه اگر با این حجم مصرف گاز در بخش خانگی پیش برویم طی ١٠ سال آتی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وزیر نفت در ادامه جلسه به موفقیت‌های حاصل شده در زمینه تولید گاز نیز اشاره و دستیابی به این امر را حاصل تلاش جمعی در بخش‌های بالادست و پایین دست و پیمانکاران دانست و افزود: این افزایش تولید تا پایان سال به ١٠٠ میلیون مترمکعب خواهد رسید و در حال حاضر این رقم از مرز ٧٠ میلیون مترمکعب گذشته است. زنگنه برنامه ریزی‌های شرکت ملی گاز ایران برای انتقال این حجم از گاز تولیدی را قابل تقدیر دانست و گفت: برای سال‌های آتی نیز با توجه به افزایش تولید و پروژه‌های آتی پارس جنوبی باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

اعتمادسازی سازمانی یکی از اهداف اصلی شرکت ملی گاز ایران است

حمدیرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این جلسه به دستاوردهای یک سال و نیم گذشته این شرکت اشاره کرد و گفت: انتقال حجم گاز اضافه شده از پارس جنوبی به داخل کشور در سال جاری، حاصل تلاش همه کارکنان صنعت گاز است. وی راه‌اندازی بیش از ٥ ایستگاه و تاسیسات تقویت فشار و خط دهم سراسری را حاصل برنامه‌ریزی‌های دقیق دانست و عنوان کرد: هم اکنون آمادگی کامل برای انتقال مابقی گاز تولیدی در سال جاری وجود دارد. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ایجاد انضباط مالی در این شرکت و استفاده از نیروهای متخصص و شایسته برای پست‌های مدیریتی صنعت گاز را از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته عنوان و حاصل آن را اقدام‌های هماهنگ شرکت ملی گاز ایران برای تحقق اهداف وزارت نفت دانست.

وی پرداختن به مبحث مهم "اعتمادسازی" در شرکت ملی گاز ایران را یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت با هدف ایجاد اعتماد عمومی در درون سازمان انست و گفت: همچنین اصلاح ارتباطات درون و برون سازمانی برای ایجاد اعتماد عمومی با مردم و برگزاری نشست‌ها و جلسه‌های گوناگون با حضور اساتید، مدیران و کارکنان شرکت و تنظیم ساز و کارهای استاندارد برای ایجاد ارتباط استاندارد و هدفمند در بخش‌های مختلف شرکت، پیمانکاران، تولیدکنندگان و کارکنان، از دیگر اقدام‌های انجام شده در این خصوص است.


  کد خبر : 407
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :